lørdag, april 29, 2006

Endnu en som aldrig vil kunne forsvare friheden

Endnu en dialogsøgende dansker har været i Mellemøsten. Naiviteten sejrede igen.


ODENSE: De står ved siden af hinanden og betragter tavst et fotografi, der er del af en større udstilling. Mette henvender sig til den unge kvinde ved siden af og siger noget om fotografiet. Mette vil gerne i snak med hende. Der er et eller andet ved kvinden, der fanger Mette. Måske hendes blik. Men det er også det eneste, man kan se. For kvinden er indhyllet i en sort burka, hvor der kun er hul til øjnene.

- Hvad laver du til daglig, spørger Mette kvinden.

- Jeg læser marketing på universitetet og har netop startet mit eget reklamebureau, siger kvinden.

Det svar, havde Mette Mikkelsen ikke forventet. På et splitsekund rykker Mettes billede af kvinder med burka sig markant.

- Jeg er jo godt klar over, at ikke alle kvinder med burka er undertrykte husmødre. Men svaret overraskede mig alligevel. For hende var burkaen frihed - det var et middel til at køre forretning med mænd og blive taget seriøst, fortæller Mette.

Fyens Stiftstidende


Aaah så det er at sammenligne med frihed, at være nødt til(også i følge loven kræves tildækning) at gå med en burka for at mænd tager en seriøst. Ganske besynderlig form for frihed efter min mening.

Ingen kommentarer: